Általános szerződési feltételek

Tartalomjegyzék

Jelen Általános Szolgáltatási Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a www.minikonyhabutor.hu weboldal (a továbbiakban: weboldal) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

Kérjük, amennyiben vásárlója, aktív felhasználója kíván lenni weboldalunknak, webshopunknak, olvassa el figyelmesen Általános Szerződési Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A weboldal használatával a látogató elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri az alábbiakban felsorolt tudnivalókat:

1. Szerződő Felek: Szolgáltató

  • Cégnév: Tomaj Bútor Manufaktúra Kft.
  • Székhely: 2330 Dunaharaszti, Soroksári út 5.
  • Fogyasztói kifogások megtételének helye: 2330 Dunaharaszti, Soroksári út 5.
  • Telefonszám: +36 30 356 9620 / +36 30 790 4957
  • E‑mail cím: minikonyhabutor@gmail.com
  • Adószám: 29273054-2-13
  • Cégjegyzékszám: 13-09-213300
  • Kamara: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara (PMKIK)

Tárhelyszolgáltató

  • Cégnév: MAXER Hosting Kft.
  • Székhely: 9024 Győr, Répce u. 24.
  • Telefon: +36 1 257 9913
  • E-mail: info@maxer.hu

2. Szerződő Felek: Felhasználó

Látogató

Látogató mindazon (természetes vagy jogi) személy, aki a weboldalt felkeresi, és tartalmát megtekinti, megismeri, elolvassa. Látogató ezzel a magatartásával mint ráutaló magatartással elfogadja az ÁSZF-t.

Megrendelő

Megrendelő mindazon (természetes vagy jogi) személy, aki a www.minikonyhabutor.hu weboldal igénybevételével elektronikus úton leadott megrendelés keretében a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint Szolgáltató által nyújtott valamely szolgáltatást igénybe veszi, vagy a webshopban elérhető termékek közül vásárol.

3. Alapvető rendelkezések

Jogszabályi hivatkozások

Jelen ÁSZF‑ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Hatályosság, módosítások

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weboldalán és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. A mindenkor hatályos ÁSZF folyamatosan elérhető, elmenthető, illetve kinyomtatható a www.minikonyhabutor.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek linkre kattintva. Az ÁSZF módosulását Szolgáltató a weboldalán közzéteszi. A módosított ÁSZF a közzététel napjától kezdve hatályos. A módosítás időpontját követően a Felhasználó bármely szolgáltatás használatával egyben elfogadja az ÁSZF módosítását is. Amennyiben Felhasználó nem fogadja el a módosított feltételeket, úgy írásban, a módosítások hatályba lépését követő 8 napon belül rendkívüli felmondással felmondhatja a szerződését.

Szerzői jog

A Minikonyha weboldalát (www.minikonyhabutor.hu) Tomaj Bútor Manufaktúra Kft. (2330 Dunaharaszti, Soroksári út 5., e‑mail: minikonyhabutor@gmail.com) működteti, a honlapon található minden tartalom a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében szerzői jogvédelem alá esik.

www.minikonyhabutor.hu weboldalon található tartalom eltérő megjelölés vagy utalás hiányában Tomaj Bútor Manufaktúra Kft. szellemi alkotását, tulajdonát képezi, és írásbeli engedély hiányában kizárólag a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően használható fel.
Ezen felhasználás kizárólag személyes célból történhet, így Felhasználó nem jogosult a tartalom újrafelhasználására, terjesztésére, bármilyen formában és/vagy eszközzel történő másolására, átvételére, adatbázisban történő tárolására, letölthetővé tételére, a tartalom kereskedelmi forgalomba hozatalára.

A weboldal szerzői és egyéb jogainak megsértése vagy e szerződés megszegése esetén azonnal jogi eljárást kezdeményez a jogsértővel szemben. A weboldal használatával Felhasználó elfogadja, hogy az oldal tartalmának másolása vagy az itt meghatározott céltól eltérő felhasználása akkor is jogsértésnek (jelen ÁSZF megszegésének) minősül, ha az esetleg nem állna szerzői jogi oltalom alatt. Minden ilyen jogsértés esetén Felhasználó elfogadja, hogy a weboldal kárának külön bizonyítása nélkül is kötbért köteles fizetni Szolgáltatónak.

Rendelkezésre állás

A weboldal működésével, megrendelési és teljesítési folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdéseket illetően Szolgáltató az 1. pontban megadott elérhetőségeken munkanapokon 8 és 17 óra között, valamint szombaton 9 és 13 óra között rendelkezésre áll.

4. Adatkezelési szabályok

Felhasználó személyes adatainak kezeléséről és védelméről az Adatvédemi szabályzat rendelkezik, mely elérhető a www.minikonyhabutor.hu/adatvedelmi-szabalyzat linkre kattintva.

5. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek kizárólag a webshopon keresztül, online rendelhetőek meg, futár által történő házhoz szállítással vagy személyesen Megrendelő vagy meghatalmazottja általi átvétellel. Telephelyünkön személyes vásárlásra nincs lehetőség.

A megjelenített árak tartalmazzák az általános forgalmi adót, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

Amennyiben Szolgáltató a tőle elvárható gondosság ellenére hibás árat tüntet fel a termék mellett, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani Megrendelő részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben Megrendelő ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, és a Szállítási módok pontban olvasható.

Webshopunkban termékkategóriák szerint böngészhet a megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termék megnevezését, árát, illetve akciós árát, amennyiben az bevezetésre került. A webshopban kínált termékek felsorolásakor Szolgáltató a termékekről fotót jeleníthet meg. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, amely tartalmazza a termék rövid, valamint részletes leírását, a termék árát és egyéb tulajdonságait, valamint fotóját a teljesség igénye nélkül. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy Szolgáltató adatai között rögzített telefonszámok valamelyikén szíveskedjen felvenni a kapcsolatot Szolgáltatóval.

Figyelem! A termékek adatlapján megjelenített fotók és képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.

6. Rendelés menete

Rendelés menete

(1) Termék kosárba helyezése

A megrendelni kívánt termékeket a kosárba helyezheti a termék felsorolás és a termék adatlap oldalakon a „Kosárba teszem” vagy egyes esetekben a kosár ikonnal jelölt gombra kattintva.

(2) Kosár tartalmának megtekintése

A kosár tartalmát, azaz a kosárba helyezett termékek listáját megtekintheti az oldal tetején / fejlécében szereplő „Kosár” felirattal vagy kosár ikonnal jelölt gombra kattintva. A felugró ablakban ellenőrizheti a kosárban levő termékeket, továbbá törölheti a megrendelni nem kívánt termékeket. A felugró ablakban megjelenő „Kosár” gombra kattintva a „Kosár” oldalra jut, ahol a kosár tartalmát ellenőrizheti, a termékeket törölheti, illetve a megrendelni kívánt mennyiséget szerkesztheti.

(3) Pénztár, megrendelés leadása

Megrendelő a „Kosár” felirattal vagy kosár ikonnal jelölt gombra kattintva, majd a megjelenő felugró ablakban a „Pénztár” gombra kattintva a „Pénztár” oldalára navigálhat, ahol megadhatja a megrendelés leadásához szükséges számlázási és szállítási adatokat, kiválaszthatja a számára megfelelő fizetési és szállítási módot, és áttekintheti a megrendelni kívánt termékek listáját. A megrendelés leadásához kattintson a lap alján található „Megrendelés elküldése” gombra. A gomb megnyomásával Megrendelő elfogadja, tudomásul veszi, magára nézve kötelező érvényűnek tekinti mind az Adatvédelmi szabályzatban, mind a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat, továbbá tudomásul veszi, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után.

(4) Bejelentkezés, regisztráció

Webshopunkban Megrendelőnek csak regisztráció nélkül van lehetősége vásárolni.

(5) Rendelés visszaigazolása és teljesítése

A rendelés elküldése után Megrendelőnek a megadott e-mail címre automatikus visszaigazolást küldünk, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet, előfordulhat, hogy a rendszer nem fogadta el megrendelését, így ebben az esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a fent megadott elérhetőségeink valamelyikén. Minden megrendelés egyedi megrendelési számmal azonosítható.

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, Megrendelőt az általa megadott e-mail címen e-mailben értesítjük. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor, valamint a személyes átvételre is csak az átvehetőség visszaigazolását követően van lehetőség.

Fizetési módok

A megrendelés végösszegének kiegyenlítése történhet:

  • banki átutalással: a megrendelés visszaigazolását követően Megrendelő a sikeres megrendelésről szóló lapon és a visszaigazoló e-mailben megtalálja az átutaláshoz szükséges adatokat – bankszámlaszámunkat, valamint a rendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés/közlemény rovatában. A megrendelt terméke(ke)t kizárólag az összeg beérkezése után adjuk át a futárszolgálatnak kiszállításra.
  • helyszíni fizetéssel: kizárólag személyes átvétellel történő megrendelés esetén Megrendelő fizethet Szolgáltató telephelyén is. Ebben az esetben a megrendelési érték 50%-át előlegként készpénzben vagy banki átutalással kérjük rendezni, majd a fennmaradó összeget a megrendelt termék(ek) visszaigazolást követő átvételekor, készpénzben.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.

Banki átutaláshoz szükséges adatok:

  • Kedvezményezett: Tomaj Bútor Manufaktúra Kft.
  • Bankszámlaszám: 11742180-21455546
  • Közleményben tüntesse fel a rendelésszámot!

Az utalás beérkezésére Szolgáltató 5 munkanapot vár, azt követően a megrendelés törlésre kerül. Személyes átvétel esetén az átvétel határideje 5 munkanap, azt követően a megrendelés törlésre kerül.

Szállítási módok, szállítási információk

A megrendelt termékek átvehetők házhoz szállítással, valamint személyesen telephelyünkön kizárólag a megrendelt termék(ek) átvehetőségének visszaigazolását követően.

Webshopunkban a megrendelések házhoz szállításának díja függ a megrendelt termék súlyától és a szállítási távolságtól.

A megrendelés teljesítése visszaigazolásától számított 4-12 hét. Abban az esetben, ha a termék beszerzési ideje meghaladja a 12 hetet, Szolgáltató Megrendelőt haladéktalanul értesíti.

Szolgáltató a megrendelt csomag kézbesítésének várható időpontját Megrendelővel előre egyezteti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol Megrendelő az előbbiekben megjelölt időben a megrendelt csomagot fogadni tudja. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a visszaszállítás díját Megrendelőre terheljük.

A számlát és a garancialevelet a csomag tartalmazza. Kérjük, Megrendelő a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjen megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

A webshop működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő további kérdések esetén Szolgáltat a megadott elérhetőségein rendelkezésére áll.

Adatbeviteli hibák

A megrendelés elküldését követően észlelt adatbeviteli hiba esetén azt haladéktalanul (24 órán belül) jelezni kell Szolgáltató jelen ÁSZF-ben meghatározott e‑mail címén. Megrendelő hibájából történt hibás, téves adatbevitelből, megrendelés elírásából származó károkért Szolgáltató semmilyen felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A hibás adatok megadása miatt keletkezett károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal, a bejelentett reklamációkat haladéktalanul kivizsgálja, és lehetőségeihez mérten kezeli.

7. Feldolgozás és teljesítés

Megrendelés leadására a webshopban 0-24 között van lehetőség, a megrendelések feldolgozása azonban kizárólag munkanapokon 8 és 17 óra között, valamint szombaton 9 és 13 óra között történik. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje a visszaigazolástól számítva 4-12 hét. Abban az esetben, ha a termék beszerzési ideje meghaladja a 12 hetet, Szolgáltató Megrendelőt haladéktalanul értesíti.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

8. Elállás

Elállási jog

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, sértetlen állapotú (eredeti csomagolásban, okirataival együtt, külső sérelmi nyomoktól és használattól mentes) terméket.

Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt Szolgáltatóval egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (e-mailben vagy postán ajánlott tértivevényes küldeményben). Szolgáltató az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül Szolgáltatónak visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.

Postai úton, utánvéttel visszaküldött terméket Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni, az ilyen küldeményeket a posta a feladó költségére visszaszállítja.

Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül Szolgáltató köteles a fogyasztónak a megrendelt és kifizetett termék(ek) értékét visszatéríteni. Ez alól kivétel, ha a fogyasztó olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. Szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén Szolgáltató a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

Elállás esetén a termék visszaküldésének költségei Felhasználót terhelik, továbbá Szolgáltató jogosult a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő (azaz, ha a terméket használatba vették, használat közben megsérült, károsodott) kárának, a termék értékcsökkenésének megtérítését követelni Felhasználótól. Ezeken kívül Felhasználót az elállás kapcsán más költség nem terheli.

Nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog:

  • olyan termék esetén, melynek ára Szolgáltató által nem irányítható pénzpiaci mozgásoktól, ingadozásoktól függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra;
  • olyan termék esetében, amelynél a fogyasztó kifejezett kérésének tesz eleget az üzemeltető sürgős javítási, vagy karbantartási munkáknál.

9. Garancia, jótállás

Kellékszavatosság

Megrendelő Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban ő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Szolgáltató adott okot.

Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Megrendelő – választása szerint – az előző pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Megrendelő termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén Megrendelő jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül) az átvételtől számított alábbi időtartamok szerint:

  • 10.000 és 100.000 forint közötti eladási ár esetén 1 évig;
  • 100.000 és 250.000 forint közötti eladási ár esetén 2 évig;
  • 250.000 forint eladási ár felett 3 évig.

Jótállási kötelezettség keretében a jogorvoslati hierarchia szerint a fogyasztó kérheti a hibás termék javítását, cseréjét, árkedvezményét, legvégső esetben vételárának visszatérítését.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembehelyezés napjával kezdődik. (Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.) E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vevő a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerű módon nem használhatta.

Szolgáltató a minőségi kifogás bejelentésekor köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

Szolgáltató abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha a meghibásodást:

  • nem megfelelő használat / túlterhelés okozta;
  • az előírt karbantartást elmulasztása vagy szakszerűtlen javítása okozta;
  • helytelen tárolás, elemi kár okozta.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a fogyasztót a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól függetlenül megilletik.

Jótállási jegy

Szolgáltató köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti, ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

3 napos cseregarancia

10.000 forint eladási ár felett értékesített tartós fogyasztási cikkek meghibásodása esetén 3 napos cseregarancia vonatkozik, azaz a termék hibájából adódó csereigényét a fogyasztó az átvételtől számított három munkanapon belül érvényesítheti, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (amennyiben a cserélendő termék rendelkezésre áll).

Javítás, csere

Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a jótállási igény keretében felmerült kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén és Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról Szolgáltató gondoskodik.

A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, Szolgáltató köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítását követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, Szolgáltató köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, Szolgáltató köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

10. Hibás teljesítés, felelősségvállalás

Hibás teljesítés

A Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék vagy szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Szolgáltató nem teljesít hibásan, ha Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte vagy ismernie kellett. Szolgáltató vállalja, hogy az esetleges hibás teljesítésével kapcsolatos minőségi kifogások intézésére vonatkozó, illetve kártérítési, kijavítási, árleszállítási kötelezettségére a Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013. évi V. törvényt tekinti irányadónak.

Megrendelő felelősségvállalása

Megrendelő kijelenti, tanúsítja, garantálja és felelősséget vállal azért, hogy a dokumentumok, képek, koncepciók, illetve minden más általa küldött és megjelenített elem nem törvénybe ütköző, nem sért szerzői jogokat, személyi jogokat, nem sérti bármilyen egyén magánéletét, nem tartalmaz törvény által tiltott szimbólumokat és motívumokat, nem utal rasszista vagy erőszakos magatartásra és nincs semmilyen törvénytelen tartalma.

Szolgáltató felelősségvállalása

Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az olyan hálózati működési hibákért, melyek akadályozzák a weboldal normális működését, a kommunikációs eszközök vagy a vonal meghibásodásáért, bármilyen elektronikus levél vagy adat elvesztéséért, bármely szoftver nem megfelelő működéséért, bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményéért, amennyiben az nem Szolgáltatónál következett be.

Szolgáltató nem felelős továbbá a Megrendelő által helytelenül megadott adatokból származó hibás teljesítésért, Megrendelő együttműködési kötelezettségének nem vagy hibás teljesítéséből, Megrendelő által küldött fájlok technikai és tartalmi hibáiból, a teljesítéshez szükséges fájlok, adatok hibás megküldéséből, továbbá a fájlok szerzői jogot sértő tartalmából eredő károkért, illetve egyéb Szolgáltatónak fel nem róható késedelmes teljesítésért, károkért.

Egyéb rendelkezések

Egyik Fél sem felel jelen ÁSZF szerinti kötelezettsége nem vagy nem teljeskörű teljesítéséért azon esetekben, amikor olyan, mindkét fél érdekkörén kívül eső, előre nem látható körülmény (vis maior) merül fel, amely megakadályozza a szerződési feltételek teljesítését.

11. Panaszkezelés

Panaszkezelés

A fogyasztói panaszügyintézés elektronikus úton, postai úton vagy telefonon történik a Szolgáltató 1. pontban megjelölt elérhetőségein munkanapokon 7 és 16 óra között.

Ha a panaszára adott válasszal nem elégedett, az alábbi szervekhez fordulhat:

  • Pest megyei Békéltető Testület: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.
  • Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal: 1088 Budapest, József krt.6.

Vitás ügyek

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik – a pertárgy értékétől függően – a Pest Megyei Békéltető Testület, illetve a Budapest Környéki Törvényszék kizárólagos illetékességét.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló európai rendelet értelmében a fogyasztó jogában áll alternatív online vitarendezési fórum igénybevételére, amelyet az alábbi linken ér el: https://webgate.ec.europa.eu/odr.

Jelen ÁSZF hatályba lépésének ideje: 2022.12.01.

Ajánlatkérés

Megvan a kiszemelt minikonyha? Vagy még kérdéseid vannak? Vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink valamelyikén!

Telefon

+36 30 149 7839

Email

minikonyhabutor@gmail.com

Bemutatóterem

2330 Dunaharaszti,
Soroksári út 5.

Ügyfélszolgálat

Kapcsolat, hasznos információk és GYIK